Nu op de Paralijn

Paralijn

Welkom op de Paralijn.

Tijdvoorspiritualiteit heeft al geruimte tijd haar eigen Paralijn.
Hier kunt u terecht met al uw vragen over u heden en verleden, maar zeker ook uw toekomst.
Onze paralijn beschikt over zeer gekwalificeerde mediums en paragnosten, en sommige van hen zult u herkennen van tv.

Direct naar onze Paralijn
 

Wat is Meditatie

meditatie

Een willekeurig persoon zal meditatie wellicht zien als aanbidding of gebed. Maar dat is het niet.
Meditatie betekend bewustzijn. Wat jij doet met dat bewustzijn dat is meditatie.
“Bewust worden van je ademhaling” dat is meditatie, luisteren naar het geluid van vogels is ook meditatie. Waar jij je dan ook van bewust bent, zolang jij dat kan doen zonder je gedachten te laten afglijden, ben jij effectief aan het mediteren.

 

Meditatie is niet zozeer een techniek als wel een levenswijze. Meditatie houdt in dat jij “staakt met het denk proces”. Het beschrijft een staat van bewustwording die los staat van losse gedachten en vaste patronen. The observator (de persoon die aan het mediteren is) realiseert zicht dat de geest gereduceerd is tot een geheel.

 

Meditatie wordt tegenwoordig vooral gezien als een spirituele gelegenheid waarbij je moet gaan zitten met je ogen gesloten en waarbij jij jezelf afsluit van de wereld die om je heen is. Op deze manier ervaar je rust, relaxatie, of zelfs een verbondenheid met god.
Sommige mensen gebruiken de term mediteren echter ook voor meer dagelijkse dingen “mijn meditatie moment is wanneer ik tuinier” of aan het joggen ben. Op deze manier kan mediteren voor veel mensen verwarrend zijn.

 

Een aantal jaar gelede vond een groot aantal mensen nog dat meditatie niet was paste bij de moderne men, maar tegenwoordig is het populair bij vele verschillende groeperingen van de samenleving. Wetenschappelijke en medische studies hebben de voordelen van meditatie aangetoond, maar nog steeds blijft er veel verwarring over ontstaan.

 

De traditionele yoga teksten beschreven dat je voor een ware staat van meditatie door verschillende stadia heen moet gaan. Na de nodige voorbereiding op persoonlijk en sociaal vlak, psychische positionering, ademhalingscontrole en relaxatie, komen de gevorderde stadia van concentratie, contemplatie en vervolgens het absolute absorptie. Maar dat betekend niet dat je perfect geslaagd moet zijn in het ene stadium voordat je doormag naar het volgende. De integrale yoga aanpak is die van het simultaan bereiken van kleine stapjes op alle stadia tegelijkertijd.

 

 

In de huidige tijd kunnen personen refereren naar willekeurig elk stadium van mediteren wanneer zij het woord meditatie gebruiken.  Sommige centra geven alleen les in concentratie technieken, anderen alleen op het vlak van het een worden met jezelf. Ook word de term meditatie vaak gebruikt om niet het woord yoga te hoeven gebruiken.
Yoga klinkt erg westers, terwijl yoga niet westers of oosters is, het is universeel.

 

Door regelmatig te oefenen van gebalanceerde series van technieken, kan de energie van het lichaam en geest bevrijd worden en kan het concentratie vermogen vergroot worden.
Dit is niet slecht een subjectieve claim maar is en word onderzocht door wetenschappers en word inmiddels gezien als een wetenschappelijk feit.





Mediteren met tarot

mediteren-met-tarot

 

Er word de laatste tijd vaak gezegd dat je tarot kunt gebruiken als hulpmiddel bij het mediteren. Maar wat zou je dan precies moeten doen? En hoe of wanneer, een voor hoelang zou je het moeten doen?
In dit artikel wordt daar nu aandacht aan besteed. Mediteren met tarot zal je bewustzijn vergroten en je leren je aandacht beter te focussen.
Als jij geïnteresseerd bent in het mediteren met de tarot, dan raden wij jou aan vooral verder te lezen!

Stap1:
Kies voor jezelf een rustige ruimte waarbinnen je niet gestoord zal worden door anderen. Als jij altijd beter in de stemming komt door een aantal spirituele attributen maak dan daar zeker gebruik van. Steek bijvoorbeeld een paar kaarsjes aan, of laat je omringen door de geur van wierrook.

Stap 2:
Neem drie keer diep, kalm, adem, pauzeer dan even zodat verwachtingen en gedachtes over bijzaken verdwijnen.

 

Stap 3:
Schud jou tarot deck. Focus je op je band met jou deck. Wanneer er afleidende gedachtes in je hoofd binnen sluipen zet ze dan rustig aan de kant en denk “ik bewaar deze gedachte even voor later.”

 

Stap 4:
Kies een enkele kaart.

 

Stap 5:
Probeer de kaart die je getrokken hebt als nieuw te ervaren. Ervaar de tarot kaart alsof jij hem voor het eerst ziet. Vergeet alle betekenissen die deze kaart voor jou heeft, in plaats daarvan bekijk je de kaart rustig van onder tot boven, van boven tot onder. Laat de kaart maar even helemaal tot je komen.

 

Stap 6:
Sluit je ogen. In je gedachten, laat je de kaart weer voor je verschijnen met zoveel mogelijk details als jij je kunt herinneren. Nieuwe details komen misschien in eens tot je, misschien zelfs details die eigenlijk niet in het origineel voorkomen.  
Dat is prima; accepteer wat er gebeurt.

 

Stap 7:
Wanneer jij de kaart weer volledig voor je ziet, probeer het landschap dan verder uit te breiden. Laat jezelf in de wereld van de kaart glijden. Wat hoor je? Wat voor weer is het? Wat is de tempratuur? Wat voor geur komt er bij jou naar boven?
Laat de kaart de wereld om je heen vullen en tot leven komen. Wat zegt de persoon (indien aanwezig) op de kaart tegen jou?

 

Stap 8:
Probeer je gedachtes zo rustig mogelijk te houden. Zend naar de tarot kaart uit dat jij de hoop hebt dat hij jou iets kan vertellen. Misschien advies kan geven. 

Stap 9:
Houd je gedachten er goed bij! Soms zullen de karakters uit de kaarten tegen je praten.
Andere keren zul je misschien een gevoel ontvangen, of een imprissie waar jij nu of in de toekomst iets mee kunt. Gebeurt er niks? Wind je er vooral niet over op. Een deel van deze oefening is gebaseerd op leren om verwachtingen los te laten.

 

Stap 10:
Langzaam, heel langzaam trek jij je terug van de wereld geschetst op de kaart.
Wanneer jij het gevoel hebt dat jij weer volledig tot jezelf bent gekomen neem dan drie keer diep en kalm adem. Open langzaam je ogen en probeer je ontspannen gevoel de rest van de dag bij je te dragen. 

Paralijn Keurmerk

Sinds het verdwijnen van het paralijn keurmerk, 
Zijn wij als site opzoek gegaan naar een andere manier om
de betrouwbaarheid van onze paragnosten aan te tonen.
Helaas is er op dit moment geen algemeen keurmerk beschikbaar,
voor paralijnen.  
Wij hebben daarom besloten dat het beste keurmerk de ervaringen
zijn van andere bezoekers.

U vind de bezoekers reacties op de
Ervaring met onze paralijn Pagina.